Analiza situaţiei economice
Obiectivul – analiza situaţiei economice şi financiare prin prisma corectitudinii reflectării operaţiunilor economice în contabilitate şi situațiile financiare:
- analiza economico – financiară a activităţii;
- analiza corectitudinii reflectării operaţiunilor economice în evidenţa contabilă;
- analiza corespunderii modului de ţinere a evidenţei contabile cu normele legale;
Organizarea procesului şi efectuarea inventarierii
Organizarea procesului de efectuare a inventarierii patrimoniului companiei. Asistenţă în efectuarea procesului, documentarea rezultatelor. Asistenţă la identificarea bunurilor care nu pot fi utilizate, creanţele vechi neîncasate şi propunerea măsurilor de preîntâmpinare sau limitare a pagubelor, pentru creşterea eficienţei şi întărirea disciplinei decontărilor.
Organizarea sistemului de circulaţie a documentelor
Obiectivul – asigurarea plenitudinii şi integrităţii documentelor tuturor business- proceselor, minimizarea cheltuielilor de timp la circulaţia documentelor, diminuarea numărului de documente utilizate şi ridicarea calităţii acestora. Organizarea circulaţiei documentelor înseamnă:
- elaborarea formularelor de documente primare şi de raportare, diferite de cele tipizate;
- structurarea logisticii circulaţiei documentelor în cadrul companiei şi cu clienţii ei;
- elaborarea regulamentelor instructive şi cerinţelor de completare a documentelor;
- determinarea mecanismelor acceptării documentelor spre evidenţă;
- elaborarea regulamentelor de prelucrare a documentelor şi ordinea de păstrare a acestora;
- instruirea personalului cu privire la modul de întocmire a documentelor primare şi circuitul acestora în cadrul companiei;
Elaborarea proiectelor de acte instructive interne
- elaborarea politicilor contabile;
- elaborarea de proceduri şi norme interne privind desfăşurarea activităţii de bază şi a activităţilor conexe;
- analiza şi organizarea fluxului informaţional (comunicarea între departamente, subdiviziuni).